Sider

10 juni 2011

Vardesenteret - thumbs up!

Jeg har deltatt på Vardesenteret sitt "Raskere tilbake"-prosjekt noen uker nå. Vi møtes 10 brystkreft-jenter 1 dag i uken og hører på foredrag om div nyttige temaer, lufter tanker og spør spørsmål. Spiser lunsj, skravler litt og så er det div trening etterpå.

Jeg har frikort så deltar gratis. Vil bare si at dette er et kjempebra dagrehabiliteringstilbud!

Og jeg må si; jeg føler meg UTROLIG godt mottatt og ivaretatt av ansatte på Vardesenteret og Radium'en. Dette er første gangen jeg er der siden jeg opprinnelig tilhører ett annet sykehus og det er der jeg har fått all min behanding til nå. Så jeg er så glad for at mine plager tas på alvor på dette stedet også og at de ansatte nesten står på hodet for at jeg skal få den hjelpen jeg ønsker og trenger for å ha det så bra som mulig.

Dette hadde jeg ikke forventet å få i tillegg til dette dag-rehabiliteringstilbudet - KJEMPEBRA!

Jeg sliter med litt lymfeødem ( les om lymfødem) i armen og på ryggen etter fjerning av 16 lymfeknuter under venstre-armen og selv om jeg går til lymfeterapeut for dette et annet sted, så har jeg både fått prøve/låne støttestrømpe samt fått lymfedrenasjebehanding på Radiumen også - uten timebestilling og henvisning først. Fordi de vil jeg skal ha det så bra som mulig etter kreften.

Dette syns jeg er helt utrolig og det er godt å føle seg så ivaretatt!

HURRA for at Vardesenteret finnes! En spesiell takk rettes til vaffel-steker'n..

( link til rehab-tilbudet finner du her : Poliklinisk dagrehabilitering )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar