Sider

14 april 2011

Etterhvert blir det bedre...

Nå har jeg såvidt begynt å smake på arbeidslivet igjen; 2 halve dager i uka. Har sovet 2,5 time som slakt etterpå, begge arbeidsdagene jeg har hatt til nå. Det går veldig greit å være der, men merker det etterpå. Blir sliten mentalt av å putte på seg et ansikt, være tilstede mentalt, ha masse inntrykk rundt seg igjen.

Folk spør om jeg ikke syns det er godt å starte på jobb igjen. Jo, man skulle jo kanskje tro det... Selv føler jeg ett veldig vakum eller en slags tomhet. Både når jeg er på jobb samt hjemme... som man har stoppet litt opp og gitt opp liksom?

Og det er litt vanskelig å være på jobb og bli oppfattet som jeg gjorde før og bli snakket til som før - men samtidig gå å bære på noe tungt og vanskelig som folk ikke ser. Jeg trekker meg litt unna for å unngå spørsmål og egne reaksjoner, og for å ikke vise at det er litt vanskelig å være meg selv blant andre innimellom. Det er lov.

Merker godt at jeg fortsatt er i den fasen at jeg skulle ønske at ting var slik de var før... At jeg var den jeg var før... For jeg var faktisk i en veldig fin periode av livet mitt akkurat da det skjedde. I perioder orker jeg liksom ikke ta fatt og se fremover, og jeg merker det går trått å legge ting bak seg.

Litt tidlig kanskje...Det er bare 8 uker siden strålebehandlingen ble avsluttet...

Selv om fornuftige delen av meg veldig godt vet at aksept samt det å innse at man aldri blir den samme igjen er det beste - så vil jo ikke det si at det ikke er lov å tygge litt på saker og ting, og fortsatt sørge litt. Det var dette med å stå i hver eneste prosess...ikke hoppe over noe.

Det tror jeg veldig på.

Jeg føler meg nok litt tom. Mistet litt gnist og mot. Jeg er litt "whatever". Og jeg tillater meg å være det - jeg bruker så mye energi på å holde hodet hevet de gangene jeg kjenner jeg egentlig ikke greier nettopp det.

Det beste er å være tro mot seg selv!
Hver eneste centimeter av seg selv; fra innerst til ytterst.

Kvelden har vært litt crappy. Imorgen må bli bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar