Sider

28 mars 2011

Tenke, sanse, føle....

"Du må snakke om det. Få hjelp til å sortere, fordøye... Gå i terapi. Profesjonell hjelp."

Javel.

Det er mye som er terapi. Å ligge på gulvet i stjerne, stirre i taket og la tankene fare. Å jogge seg mentalt tom. Å snakke med noen som virkelig kjenner deg og som kan kunsten å lytte. Å høre musikk. Å le latterlig høyt, eller å hulke seg helt tom. Å hele tiden holde seg i aktivitet.

Min terapi er DANS. Du deler en opplevelse med noen. Smilet blir tvunget frem. Man forbuker samt får tilbake energi. Dans definerer meg som person. Dans er min absolutte lykke......


FOTO er terapi. Det å la seg drukne i natur, lys, inntrykk....og finne et utsnitt og forevige det. Jeg glemmer alt rundt meg når jeg og lille Ixus er på tur. Å finne perfekte motiv - for meg.... Å virkelig se det som er rundt seg. Det er lykke. Det er ro - en pause i livet... Det er min terapi.








Det er viktig å løse ting på sin måte. Finne ting som gir deg noe. Bare du vet hva som fungerer for deg. En prosess å finne frem til kanskje.........


Og får tankene over på noe annet ett lite eller langt øyeblikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar